torsdag 5 juni 2014

Så var det klart och officiellt

Tidigare i veckan blev jag anställd av Söderskolan i Sandviken, idag har det berättats för eleverna om hur det blir. Det betyder att det nu som ett tredje steg kan komma på bloggen. Från och med i höst börjar jag som So och Eng-lärare i Sandviken.
Jag har bara hört gott om mina framtida kollegor vilket bådar gott även om det blir tråkigt att lämna mina nuvarande (som dock ändå verkar försvinna).
Det skall bli skönt att äntligen kunna få ut den undervisningen man vill och att kunna se vad eleverna kan samt kunna pusha dem på ett förhoppningsvis bra vis. Känslan är dock som en av mina kollegor sa att efter detta så känns det som att man haft ett friår och får skolas in i hur det egentligen är att vara lärare.
Framtiden ser alltså ljus ut och jag kan tids nog gå på semester med spännande tankar om hur man på ett bra vis skall lära ut olika saker i dessa, de bästa av skolämnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar