fredag 13 juni 2014

Allmän uppdatering

Nu är det bara två dagar kvar på Kunskapsskolan innan man officiellt är ledig i väntan på höstens eskapader. Av de 13 som i höstas började är det nu endast fyra personer kvar, då har jag inte räknat in  koordinatorn och rektorn som också slutat eller har fått sluta. Ett speciellt läsår på alla sätt och vis som man väl tar med sig som en erfarenhet. Tanken om att se på nyheter samt att fråga eleverna vilka betyg de satsar på kommer jag dock att ta med mig till Söderskolan.

Nu har Li åkt till Gottland, Hon skall ha hand om konståkare där till den 28/6. Det betyder att det är grabbdagar med mise. Vem vet vad som kan hända när två killar har huset för sig själv (nu är bra mycket tid uppbokad för fotbolls VM så vi får se vad mer vi hinner med).

Om fotbolls VM inte skulle vara tillräckligt så har jag precis som en gång tidigare köpt ett spel till mig. Denna gången heter det Beyond och har hör och häpna en kvinnlig huvudperson + att Willem Defoe gör en röst i spelet, bara det är anledning nog att handla det. Otroligt underhållande hittills. Länk till hur en video om spelet finns här http://www.gamespot.com/reviews/beyond-two-souls-review/1900-6415418/

Det är också klart (om ej exakt datum) att Peter med familj kommer upp och hälsar på i juli. I och med detta kan jag stolt säga att jag får träffat hela min familj denna sommar, med andra ord, en sommar att se fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar