söndag 8 juni 2014

En riktigt lyckad dag

Lördagen den 7/6 var en riktigt lyckad dag för att.
1. Vädret var varmt och skönt hela dagen
2. Jag fick sålt bilen.
3. Vi hittade en restaurang i stan som heter Oden. På denna restaurang fanns det laktosfria alternativ inom det mesta. Jag fick t.ex laktosfritt smör till min lilla brödbit. Vi åt kyckling till det mycket humana priset 110 kr var. I detta pris ingick Coca Cola på flaska och salladsbuffé, hit ska bli fler gånger!
4. I stan hittade vi även ett mysigt stånd som sålde blommor och jordgubbar. Jordgubbarna skulle sedan visa sig vara enormt goda!
5. När vi senare ätit jordgubbarna (tänkte att det skulle räcka som middag) blev vi bjudna till våra Transsylvanska vänner två hus bort bort. Där blev vi bjudna på vin samt lammspett och kycklingspett. Vi talade hela kvällen och hade jättemysigt. Jag har också fått lära mig en massa om Rumänien vilket innebär att jag fått en känsla som jag inte fått sedan jag pluggade i Lund, nämligen att jag har lärt mig någonting.

Vad går upp mot att ligga i ett fuktigt badkar?

Bild från restaurang Oden.

Stora, fina jordgubbar samt en bit kladdkaka, mer sommar än så blir det inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar