onsdag 11 juni 2014

En dag i Gävle

Igår var det skolavslutning där det bland annat blev musikalisk uppvisning av lärarna (låten happy) samt ett dansnummer (the fox).
Det blev också tårta i basrummen samt mingel med föräldrar. När allt var färdigt tog ett antal av oss ut för en liten matbit och en god öl nere på stan i Gävle.
tack vare att avslutningen var på kvällen så fick vi förmiddagen idag ledig som komp och det enda vi skulle göra på eftermiddagen var en utvärdering. Min vana trogen gjorde jag arbetet på morgonen och sedan tog jag och Li oss in till Gävle för en mysig dag (och för att hämta min bil som jag valde att lämna där igår efter öldrickande).
Många av mina arbetsrelaterade saker som förvarats på skolan fick nu komma tillbaka hem och vila upp sig inför nästa termin då de skall få träffa annat material på Söderksolan.
Förutom att göra detta shoppade vi loss riktigt, jag fortsatte att förbereda mig inför Andalusien med att köpa ett par riktigt bra solglasögon på Synsam medan Li shoppade loss på MQ.
Dagen avslutades med en tillfällig osäkerhet då vi stod och köade för att komma in till Church street (där man inte kan boka bord utan måste som sagts stå i kö). Vi kom dit 20 minuter innan de öppnade men kom likväl bland de sista i kön. Vi lyckades dock med konststycket att få bord, lärdomen vi drar av detta är att gå aldrig fler än två på denna restaurang om ni inte vill stå i kö långt i förväg.
Väl hemma fick Mise komma ut i trädgården som han älskar och vi fixade lite kattvakt mellan 25-28/6 med hjälp av vår underbara granne Marcel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar