tisdag 30 mars 2010

Seatrip

Denna dag var det dags för oss att observera utflykten Seatrip. Den går ut på att du stiger på en båt, åker ut i röda havet, snorklar (möjlighet till introduktionsdyk). Efter detta styr man mot Gifton Island där man ligger och solar i ca 1 1/2 timme innan färden går tillbaka till Hurghada.
På denna båt hade vi Hazem (the marlboro man, inte en sekund utan en cigarette). En oerhört cool man som finns med på bild, jag tror att ni kan räkna ut vem som är han. Vi hade även Tina Weiss, vår dykinstruktör som i likhet med många som arbetar här nere är från Tyskland.
Turen i sig var hur bra som helst dock är det viktigaste att poängtera det faktum att jag för första gången DÖK! Vi var sammanlagt sex stycken och blev indelade i grupper om två. man skulle hoppa ner i vattnet (icke helt otippat), göra några övningar och sedan dyka i ca 30 min.
När jag kom ner i vattnet och skulle andas genom den där saken i munnen var paniken påtaglig, dock vande jag mig med tiden. Under ytan fick jag se stora (och då menar jag STORA) och små fiskar, vackra koraller etc.
Nu är det bestämt att jag skall ta dykarcertifikat (det är trots allt bara fyra lektioner).
Glömde nästan att säga att vi på hemvägen såg delfiner :-)
Ännu en bra dag till ända.

2 kommentarer:

  1. Coolt med dykarcertifikat. Lär du mig sedan också? Puss från Li-Li

    SvaraRadera
  2. Hahaha lite roligt läste på sickans o deras blogg (de har varit i australien sen i dec om du inte visste det redan) innan idag o de har precis oxå tagit dyk cert men det tog 4 dagar om jag inte minns fel och första 2 dagarna var bara teori och övningar i pool, men i egypten bara dem kastar i en alltså? :P då vet jag att det blir egypten när jag tar mitt cert iaf :D

    SvaraRadera