fredag 19 mars 2010

Dag 2





Idag var det mycket, precis som dagen innan och förmodligen dagen imorgon etc. Jag blev hämtad klockan 07:30 av mina kollegor Jon och Per. Vi tog oss sedan ut till Makadi där hotell jag kommer att ha hand om ligger. Vi åt där frukostbufée och njöt lite innan det var dags för välkomstmöte. Det var Jon och Per som höll i detta och gjorde det mycket bra, själv stod jag och tog anteckningar och observerade publiken.
Efter en lunch på Hard Rock Café var det dags för City tour. Jag och My (bild) åkte med Louise (bild) och observerade, diskuterade och förde anteckningar. Vi började med att hämta från alla hotellen, fortsatte sedan till parfymfabriken och papyrusfabriken där man fick lära sig en massa om dessa två saker. Vi åkte sedan vidare och såg på vad Hurghada har att erbjuda, detta inkluderar bl.a vattenpipa, Moské (40 år gammal, WOW) samt en bazaar. Kom tillbaka runt 19:30 och då var det dags för middag på snacktime. Viktigt att berätta att lokalguiden (bild) heter Hanna, fundera på det :-).
Idag blir det en ganska tidig kväll då O N (over night) turen till Luxor går av stapeln 04:00 (inshallah).
Sov gott

1 kommentar: