söndag 24 augusti 2014

En lite sen uppdatering

Det finns ett antal saker att skriva om efter det lilla uppehåll jag haft.
Mycket har hänt, bl.a har jag fått alla tidningar jag beställt. Det betyder att 15 kg tidning från åren 1990-2004 snyggt står uppradade i bokhyllorna. Det betyder att jag endast fattas några nummer innan det är komplett. Då kommer frågan att resas huruvida jag skall börja införskaffa de äldre numren trots att de egentligen inte håller den kvalitén, enkom för att ha hela serien. Svåra val man har :-).

jag har också avslutat min första vecka på det nya jobbet. En vecka som man nog får säga har gått över all förväntan. Två dagar har jag och min mentorskollega enbart arbetat med vår klass för att sedan kastas in i hetluften på torsdagen. Det är en härlig känsla att inte kunna skylla på en massa andra omständigheter utan det som går bra det går bra och det andra får man ta sig en funderare kring. tack och lov har adepterna varit väldigt trevliga hittills.

Eftersom det till en övervägande del (kanske enbart) nära och kära som läser detta så får jag tacka för en jättetrevlig helg nere i Skåne. När något byggts upp till den grad så är det lätt hänt att det inte blir riktigt så bra som väntat men detta uppfyllde alla förväntningar man kunde ha.

Igår fick jag finbesök kring lunch när Jesper och Fia kom med familj på väg hem. Alltid trevligt. Nu ställs man inför det konstiga faktum att man under de senaste helgerna träffat familjemedlemmar och mer blir det redan nästa helg. En lite märklig men härlig känsla.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar