tisdag 18 februari 2014

Bil är dyrt

Hösten och våren 2013/2014 fortsätter att gäcka mig på flera vis. Ett av de sätten är bilen. Nog för att jag visste att det är dyrt men detta börjar bli löjligt. Ni känner till den förra bilen men nu kommer den första större utgiften på den nya.
Idag på väg till jobbet lyste batterilampan och efter ett tag slutade konstantfarthållaren att fungera, detta följdes av att bl.a ABS bromsar och några andra lampor började lysa, väl inne i Gävle slutade bensinmätaren, blinkers samt hastighetsmätaren att fungera. Jag kom dock till sist fram till Mekonomen helskinnad.
Enligt boken skall batterilampan betyda att batteriet inte kan laddas riktigt. Detta skulle då behöva bytas (en kostnad på 1800:-), jag tänkte att det kunde ha varit värre och det kunde det uppenbarligen. Jag fick nämligen ett samtal senare att det var generatorn, denna behöver lagas till den blygsamma kostnaden av 7040:-. Jag längtar mer och mer till dagen då jag kan tänkas bli av med bilberoendet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar