fredag 5 november 2010

Tack och lov för goda vänner!

Efter request kommer det idag en kort skildring av hur denna dag varit. Dagen började tidigt då jag skulle ha svensk/norskt välkomstmöte på Grand resort. Mötet varade i ca 40 minuter och följdes av en frågestund plus biljettförsäljning. runt 11:30 var jag tillbaka på kontoret för att lägga in biljetter och ta lite lunch.
Eftermiddagen bestod av en ganska tung service ute på Makadi. Inte pga gäster, de var många men trevliga utan pga min idiot till Jeep-chaufför. Det är nämligen så att vi måste ha jeep ut till Makadi då man inte får köra in på hotellen i detta område själv. Till att börja med körde han mellan 25-30 km/h för att han var rädd för radar (hastighetsgränsen är 60!). Han var sen att hämta upp mig på första hotellet så jag kom för sent till nästa hotell. På tredje hotellet blev jag ganska försenad och när jag väl kommer ut står där självfallet ingen.
Jag ringer honom men ingen svarar. Jag ringer trafiken och hans chef Osama. Till sist får jag tag på honom och han berättar då att han sitter på toaletten och kommer om 10 min, då är han redan 35 min sen! Han kommer aldrig.
Tack och lov har man många goda vänner i Egypten, två av dessa är busschauffören Taha och en Red sea holidays guide som heter Mahmoud. Dessa kommer turligt nog för att lämna av gäster efter en tvådagars Luxortur. Jag åker tillbaka med dem till Hurghada 1 timme och 10 minuter efter att jag skulle ha åkt.
Tack och lov är inte detta en typisk dag i charterns Egypten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar