söndag 7 november 2010

Fri idag!

Jag är ledig både idag och imorgon (två dagar i streck!!!). Igår firades att pokerpokalen kom till Sverige (jag vann) Danskar, norrmän och finlandssvenskar fick vika sig en efter en.
Igår berättade jag för några av de lokala att jag skulle lämna och det var inte särskilt uppskattat.
Både floristen och mina lokala kryddförsäljare (huserar nedanför det ena kontoret) gillade inte alls tanken, det är fantastiskt vad många vänner man lyckas få på ett antal månader.
På torsdag har jag mina sista utflykt allt som allt, det är en Luxor over night (som jag själv requestade att få som sista) det kommer att bli den bästa utflykten någonsin. Allting tyder på att jag får min käre vän Ramy Samy som lokalguide så lyckan är gjord.
Annars får dagen spenderas på att återhämta sig, sitter i min Al-Ahly tröja och njuter av vädret för även om det börjar kyla på så ligger vi på ganska mysiga 35 på dagen, inte fel alls.
Schemat för nästa vecka
Mån - fri
Tis - (FM)Flygplats (EM) service i Makadi
Ons - (FM) välkomstmöte (EM) City tour buss 6
Tors - Luxor ON
Fre - Luxor ON
Lör - (FM) servicekontoret (EM) Service på Hilton Plaza, Zahabia och New Marina
Sön - Fri
Fullspäckad sista vecka

1 kommentar:

  1. Tittade precis på ett program om Kleopatra och hur romarna förstörde de byggnadsverk som hon lät uppföra för att utplåna att hon någonsin levat.
    Innan vi åkte till Leksand var det ett program om tamkattens ursprung och efter DNA prov insamlade över hela globen kom man fram till Egypten, precis som om vi kattälskare inte redan visste vad svaret skulle bli.

    SvaraRadera