fredag 12 november 2010

Fredag

Så var min sista Luxor avklarad, det var en mycket mysig tur med en helsvensk grupp! Hur ståra är oddsen? Precis som vi ville blev det jag och Ramy Samy som höll den. Kvällen spenderades i Luxor city där vi bland annat köpte kryddor, jag köpte 100 gram saffran för 50 LE, ganska ok. En lång diskussion följde sen varför man inte köper saffran från Egypten och säljer i Sverige? Svaret på detta vet vi fortfarande inte men det låter som en strålande idé då det inte är särskilt svårt att hålla billigare priser än t.ex ICA. Tänk bara tanken, jag skulle kunna bli mångmiljonär :-), detta måste undersökas noga. Utöver detta köptes det presenter till Li och självklart blev det ett obligatoriskt stop på ett sishacafé. Jag fick även sagt hejdå till min favorit alabasterförsäljare Ramadan på Mecca for Alabaster.
Imorgon är det service på dagen följt av avskedsfest på kvällen i lägenheten, detta följs av två fridagar och på tisdag bär det av med flyg till Arlanda, får bara hoppas att inte bagaget blir ett problem.
Snart möts jag och Sverige igen, får hoppas det blir ett lika bra förhållande som Jonas och Egypten!

5 kommentarer:

  1. Du måste ju åka mellan Egypten och Sverige och det är väl samma sak med de som köper in saffran från Egypten. Inte saffranen i sig som är dyr utan transporten. Ses på tisdag <3
    Puss Li-Li
    P.S. Alla som känner mig vet att jag blir sjukt nyfiken när det vankas presenter.

    SvaraRadera
  2. Ramy kan skicka saffran... jag skulle inte behöva åka alls.

    SvaraRadera
  3. Haha =) okej, men då är det ju fixat. Vad vill Ramy ha av din förtjänst?
    Puss å kramis //Li-Li

    SvaraRadera
  4. Enligt min kollega Dina är detta bara matsaffran, tycker dock att vi ska prova att baka med det. Kan också vara anledningen till att det inte säljs i Sverige av så många.

    SvaraRadera
  5. Har aldrig hört att det skulle vara någon skillnad på saffran. Saffran kommer från gula märken i saffranskrokus och är den dyraste kryddan som finns. Saffran är röd till färgen.

    SvaraRadera