söndag 30 mars 2014

Ojdå, dags att byta däck

Det finns ett antal vårtecken i vårt avlånga land. Ett är att Allsvenskan börjar, med sina sedvanliga kravaller, ett annat är bytet till sommardäck. Eftersom jag fortfarande är mer än oerfaren på detta området kom det lite plötsligt när jag blev påmind att det snart är sista dag att byta.
Det var bara att ta tag i de obehagligt tunga däcken och bära bort till bilen, klar? Nja efter samtal med Peter kom jag fram till att jag nog lagt fel däck i bilen. Efter en mätning med tumstocken konfirmerades detta. Bara att bära tillbaka däcken och bära dit de som ska vara där. Bra träning sådär en söndag.
Nu får vi se vad de säger på verkstaden, jag blev varnad av säljaren att sommardäcken kanske skulle behöva bytas, men hoppet är det sista som lämnar människan. I vilket fall hoppas jag att alla tummar som kan hållas görs så imorgon då domen faller och vi får se vad som lämnas kvar till mig på banken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar