lördag 1 maj 2010

Hästridning i Magawish

Så har man bockat av ännu en spännande upplevelse nämligen att rida i soluppgång på en strand. Ibland är guidelivet fantastiskt då man får göra dessa underbara äventyr till något reducerade priser. Fick t.o.m lite personliga instruktioner från vår "guide" så nu "kan jag rida" på engelskt vis och förstår hur man skall göra för att guppa upp och ner på hästen (av egen kraft inte bara skumpa runt). Har blivit erbjuden att ta en del lektioner, inte utan att man ska ta en ordentlig funderare. Det är några saker nu: Arabiska, dykning, ridning, talats om vindsurfing. Med höga mål når man i alla fall en bit på vägen.
Då vi kom dit verkade ingen riktig veta att vi hade bokat (05:00). Vi fick tids nog vars en häst, min ville dock inte röra sig särskilt mycket vilket ledde till att jag fick byta häst med instruktören. Jag satte mig på den nya hästen med she is not very friendly but good for riding. Vid första galloppen var jag livrädd att ramla av men det lugnade ner sig och blev en fantastisk tur till sist.

Ikväll blir det grillning på taket på vi hälsar tre nya guider välkomna samt säger hejdå till Nina från Frank Lauritzen. Mums

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar