lördag 17 april 2010

På måndag blir det Cairo ON

Min första Cairo ON blev inställd pga för få deltagare, inga alls om man skall vara petig. På måndag smäller det dock då det redan är sex personer anmälda och fyra är minimigränsen. Jag kommer även att ha med mig två nya guider som observerar mig (något nervöst).
Jag har haft Kairo OD i veckan. Denna gick tämligen bra enligt utvärderingsformulären där jag fick oerhört bra betyg (klapp på axeln). Jag har haft tur med lokalguiderna. På min första tur till Luxor fick jag den underbara Ahmed som jag kom jättebra överens med nu i veckan kamperade jag med Khaled som gillar fotboll lika mycket som jag (fel lag bara). Men det viktigaste i Kairo var det faktum att jag kamperade med min favoritchaufför Taha. Denna underbara man som man måste älska även om han kör fel i Kairo och utökar resan med ca 30 minuter. FÖr mer detaljerad, ocensurerad info om resan är det bara att maila.
Men jag avslutar med min nya fras som Taha lärde mig.
Som vanligt är det min egna stavning som gäller.

Despa Alacher vilket betyder God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar