måndag 26 april 2010

Min första klippning

Idag fick jag min första lokala egyptiska klippning. Den involverar följande: Trimmer, sax, kam, bomullstråd, rakblad.
Med andra ord är det inte en enkel standardklippning, men de är ruskigt flinka.
Min frisör som nog var stum, satte direkt igång så jag lutade mig lätt osäker tillbaka och lät mig vara i hans våld. Det klipptes och klipptes, sen kom rakbladet fram och med några snabba rörelser jämnade han till och tog bort lite överflöd. Då jag trodde allt var klart kom tråden fram, självklart är det inte bara klippning utan ögonbrynen och håret vid/i öronen måste också bort så med några snabba, ganska smärtsamma drag var även detta fixat. Kostnaden, jodå överkomliga 30 pund :-). Kan rekommenderas till alla som tittar förbi.

1 kommentar:

  1. Jag har ju fått se hur klippningen blev. Dock tycker jag att du ska lägga in en bild så att dina andra nära och kära också ska få se hur det blir om man blir klippt egyptian style =)
    Puss å kram Li-Li

    SvaraRadera