fredag 7 november 2014

Första snön och rabatt på IKEA!!!

Idag kom den första snön som la sig på marken, vi får se hur länge den stannar men det går inte att förneka mysighetsfaktorn samt att det lyser upp väldigt fint. Nu när man inte längre skall pendla ser jag väldigt få negativa saker med snö så välkommen!

Jag har nu gått in i en riktigt Stephen King period, detta kom av att det tapetserades om i bland annat arbetsrummet vilket medförde att vi fick ta ut bokhyllorna (följaktligen också böckerna i dem) vilket gav oss möjligheten att rensa. Tre påsar med böcker har rensats ut och vi kom på den strålande idén att ha en bokhylla med de böcker vi inte läst ännu för att kunna bedöma om vi skall ha kvar dem efter läsning samt att vi inte köper en massa nytt förrän det gamla var läst (Lis rad var ca 3 gånger så lång som min).
Bland dessa böcker fanns några Stephen King, jag läser därför just nu Köplust, en riktigt bra bok. Det har också fått mig att vilja se filmer som gjorts på hans böcker. Igår torsdag såg jag och Li den fantastiska Dolores Claiborne, vilken kan rekommenderas till alla (man kan läsa mer om filmen här).
I veckan köpte jag följande filmer som skall påbörja att avnjutas i helgen: Pestens tid, langoljärerna, Det och The Golden years.  En härlig helg väntar.

Nya möbler på intågande
Förra helgen var vi och köpte nytt möblemang till vardagsrummet eftersom vi hade fått det så fint därnere. Detta involverade två soffor, ett vitrinskåp och en skänk. dagen efter kom det specialerbjudande på soffor om 10%, jag skrev till Ikea och frågade om detta kunde fixas till i vår order. Idag fick vi svar att det gick finfint, på detta sätt sparade vi runda slängar 1200 kronor på sofforna, HURRA!
Nedan finns bilder på möblerna vi beställt på Ikea, detta kommer sedan att kompletteras med lite mer färgglad matta och färgglada textilier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar