fredag 25 april 2014

En tårarnas helg

På kvällen den 24/4 nåddes jag av beskedet att en av de människor som betytt mest för mig under min uppväxt har gått ur tiden. Det handlar om den underbara människan Lena Andersson som tillsammans med Lasse, Padde och Denise alltid har haft sitt hem öppet. Genom sitt agerande är jag säker på att både Lena och Lasse inspirerat många fler än mig om hur man skall vara som människa.

Vissa personer bär man med sig genom hela livet, jag har knappt träffat Lena en gång om året de senaste åren men likväl är hon med flera alltid närvarande i ens liv.

Livet tar konstiga vändningar ibland, men att beröva oss denna människa som endast var i 50-års åldern kan jag inte förstå.

Många tårar har redan kommit och fler lär det bli innan helgen är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar