söndag 25 oktober 2015

V.43

Vecka innan ledigheten är avklarade och blev en riktigt lugn och skön vecka i och med att jag inte behövde åka iväg på någon fotboll. Det var till och med så att jag kunde så sakteliga komma ikapp och faktiskt hjälpa eleverna vilket inte är så illa minsann.
I fredags åkte jag ner på stan efter jobbet för att köpa nya glasögon, jag fick lära mig en massa som alla andra säkert redan vet som att ett syntest endast är giltigt i ett år. I min värld skulle jag bara ner, hitta några riktigt snygga, köpa dem med rätt glas och åka hem. Så enkelt visade det sig dock inte vara. På Specialers där jag tillbringade min tid ville de inte ens sälja till mig innan jag gjort ett nytt syntest eftersom det gamla var tre år gammalt, problemet var att de inte hade tider på länge så sammanfattningsvis blev det inga glasögon. Jag köpte istället en rakapparat (med syftet att kunna raka mig så att jag har ca 2 mm kvar), dock missade jag att säga detta och kom hem med en rakapparat som "renrakar". Detta skall åtgärdas nästa vecka.
Eftersom det inte blev några glasögon bestämde jag mig för en tur på systemet. Här fick jag hjälp att käre bror Jesper att välja en whisky och av personalen att välja ett vin. På detta vis stod jag mig väl rustad inför en grabbhelg med Misse.
På fredag kväll var det träff med gamla kollegan Mattias på Bishops Arms i Gävle. Jag och SO-kollegan Lena åkte in. När vi kommer innanför dörrarna så till min stora förvåning så står de kvarvarande på Kunskapsskolan där (Henrik, Petra och Monika). Det är där för att ta någon öl innan de ska träffa sina kollegor. Så det blir ett mycket trevligt möte där vi under en bra stund stod och talade om nu och då. Resten av kvällen var minst lika trevlig då det alltid är trevligt att träffa Mattias.
Helgen har annars fortlöpt med fotboll, städning, jobb och Stephen Kings Knackarna så nog har det gått att underhålla sig alltid.
Avslutningsvis fick jag hem en Green Lanterntidning jag beställt från Tyskland (på engelska). Den var ilagd i en annan tysk seriebok som skydd, detta innebär att jag nu får möjligheten att läsa "Jeremiah" på tyska och därmed slipa på den språkliga delen också.
Helgen räddad

Öva tyska!

Bayern München vs FC Köln (vinst!)

Självklart är alla lika intresserade

Hur man fulländar en helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar