söndag 21 februari 2016

Snö och snö

Så var det söndag igen och dags att sammanfatta en vecka 7. Större delen av veckan har Li varit förkyld (igen) så det har varit lite av en "ta hand om vecka". Detta har bland annat medfört återinförande av kött denna vecka.
I tisdags var det vinterfriluftsdag. Niorna åker årligen till kungsberget (ca 30 minuter från skolan). Vi möttes av perfekt väder och väldigt fina backar. Jag och min kollega Conny tog tag i backarna och åkte i flera timmar. Conny hade även lyckats få tag på matkuponger så medan övriga åt vad matbespisningen fixat så gick vi på "restaurang" och åt riktigt god mat i lugn och ro (till engelska skolan dök upp, de hade tydligen förbokat samma ställe).
Det är nu en vecka kvar till sportlov vilket syns både på en själv, kollegorna och eleverna då tröttheten är ett faktum. Det är dock bara tre veckor mellan sportlov och påsklov i år så det blir mycket av det goda på en gång.
i dessa tider tänker jag varje gång på min gamla kollega som lämnade läraryrket och undrade hur hon skulle klara sig utan loven, när sportlovet kom träffade jag henne och hon hade inte ens funderat över behov av lov. Det säger en del om yrjet lärare tycker jag.

Även Mise vill nästan dagligen ut på en liten runda. Jag menar verkligen liten eftersom han varje gång efter en liten stund kommer på kopplingen mellan snö och kyla.

Min kollega Conny

Kungsberget

Kungsberget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar